Log in op het klantportaal Bvv en voltooi uw aanmelding
Met de rekentool van de Centrale Voorziening Beslagvrije Voet (Bvv) kunnen gemeenten en-/of waterschappen vanaf 1 januari 2021 de basisberekening uitvoeren om de beslagvrije voet te bepalen. Dit kan zowel via een portaalvoorziening als via applicatie-tot-applicatie (webservice). Vanaf deze week kan de gebruikersbeheerder al inloggen op het Bvv klantportaal, om vervolgens de aanmelding te voltooien.
Let op! Het openstellen van het portaal is alleen bedoeld om de aanmelding voor de Centrale Voorziening Bvv te voltooien en om gebruikers te activeren. De officiële livegang van het product staat gepland op 1 januari 2021. Vanaf dan is het ook mogelijk om als gebruiker bevragingen te doen.
Maak gebruik van e-Herkenning niveau 3 (eH3)
Logt u (voor de eerste keer) in op het klantportaal Centrale Voorziening Bvv? Maak dan gebruik van e-herkenning om uw eerste inlog te voltooien. Indien uw organisatie nog niet over eH3 beschikt, adviseren wij u dit zo spoedig mogelijk aan te vragen bij uw eHerkenningsmakelaar. Er moet op organisatieniveau én op gebruikersniveau eHerkenning aangevraagd worden. Houd hierbij rekening met mogelijke doorlooptijden van 2 tot 4 weken voor de aanvraag en met het minimale benodigde beveiligingsniveau eH3.
Beschikt uw organisatie over eHerkenning en is dit eHerkenningsmiddel al gekoppeld aan het Inlichtingenbureau voor de berichtuitwisseling op het gebied van Wmo en Jeugdzorg (GGk)? Dan kunt u direct collega's machtigen voor het gebruik van de Centrale Voorziening Bvv. Voor meer informatie omtrent uw e-herkenningsmiddel verwijzen wij u graag door naar de website van eHerkenning.
Inloggen klantportaal vBvv
- Bent u in het bezit van e-Herkenning niveau 3? Selecteer dan in de catalogus van e-Herkenning de dienst Inlichtingenbureau Knooppuntdiensten.
- Doorloop vervolgens de stappen die gelden voor de eerste inlog met e-Herkenning en het verkrijgen van toegang tot het klantportaal van de Bvv. Zie hiervoor het stappenplan ''Centrale voorziening vBvv''.
- Houd het (TopDesk) meldingsnummer bij de hand van uw aanmelding;
- Vraag vervolgens telefonisch via onze Servicedesk de verificatiecode op om uw account te activeren. Bel hiervoor 0800-2221122
- Voer uw verificatiecode in om uw account te activeren;
- Nadat u het account hebt geactiveerd, kunt u als gebruikersbeheerder zelf gebruikers toevoegen binnen het klantportaal. Dit doet u door hen de verificatiecode te geven met de juiste rechten.
Let op! Bij de eerste inlog op het klantportaal komt u direct op de productieomgeving terecht. Er is geen acceptatieomgeving beschikbaar.
Vragen?
In de loop van december ontvangt u van ons de gebruikershandleiding vBvv. Heeft u naar aanleiding van bovenstaande informatie vragen? Neem dan contact op met onze Servicedesk via 0800 222 11 22 of stuur een e-mail naar servicedesk@inlichtingenbureau.nl