Oud klantportaal GGk niet meer toegankelijk
Afgelopen week is de nieuwe berichtenstandaard (versie 2.4) succesvol geïmplementeerd in het iWmo en iJw berichtenverkeer. Voor de implementatie van XML 2.4 is het oude portaal tijdelijk offline gegaan. Gemeenten konden gedurende deze periode gebruik maken van het nieuwe klantportaal Zorg, dat eind februari live is gegaan. Na de ingebruikname van versie 2.4 van het berichtenverkeer bleek dat vrijwel al het verkeer via het nieuwe portaal soepel en zonder noemenswaardige problemen verliep, waarna besloten is om het oude portaal volledig te sluiten.
Oud klantportaal vanaf heden niet meer toegankelijk
Het oude portaal is vanaf heden dus niet meer bereikbaar en al het berichtenverkeer (en overige dienstverlening op het gebied van de Zorg) zal verlopen via het nieuwe portaal, dat via onze website bereikbaar is.Wij zullen alle bestanden die nog op het oude portaal voor u beschikbaar waren, overzetten naar het nieuwe portaal, zodat u deze nog kunt inzien indien nodig. Ook de Ketentestomgeving (KTO) is vanaf dit moment toegankelijk middels een nieuwe URL die via onze website bereikbaar is. De werking van de KTO is niet veranderd.
Problemen met inloggen? Raadpleeg de Technische handleiding IB portaal
Ervaart u problemen met inloggen of kunt u de URL niet benaderen? Dit kan o.a. te maken hebben met uw huidige (foutief ingestelde) browserinstellingen, de verbinding met Gemnet en/-of Diginetwerk, de Firewall van uw organisatie die DNS-aanvragen blokkeert of de Firewall van het Inlichtingenbureau die het subnet nog niet toelaat. Oplossingen van deze problemen worden behandeld in de technische handleiding. Deze is op aanvraag beschikbaar bij onze servicedesk.
Contact
Heeft u vragen over het nieuwe klantportaal dan staan de medewerkers van onze servicedesk u graag te woord. Zij zijn op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur bereikbaar per telefoon of email.