Uitfasering oud klantportaal W&I op 6 januari 2020
In oktober hebben wij u geïnformeerd over de introductie van het nieuwe Klantportaal Werk en Inkomen van Stichting Inlichtingenbureau. Dit nieuwe portaal is visueel op enkele punten aangepast met als doel om u in de toekomst beter van dienst te kunnen zijn. Het huidige klantportaal wordt op 6 januari 2020 uitgefaseerd. Vanaf dit moment kunt u dan ook geen gebruik meer maken van de oude portaal omgeving. Mocht u nog geen gebruik maken van het nieuwe klantportaal Werk en Inkomen? Dan verzoeken wij u met klem om dit zo spoedig mogelijk te doen.
Lees onderstaande instructie indien uw gemeente nog geen gebruik maakt van het nieuwe klantportaal Werk en Inkomen.
Hoe werkt dit?
- >> Ga naar https://werkeninkomen.inlichtingenbureau.nl (sla deze nieuwe link op in uw favorieten)
- Log in met uw bestaande gebruikersnaam en wachtwoord;
- Eenmaal ingelogd komt u op ons dashboard volgens onderstaande weergave. Hier ziet u net als op het huidige klantportaal informatie die van toepassing is voor uw organisatie. Indien u na het invoeren van de link op de oude portaalomgeving komt verzoeken wij u om direct contact op te nemen met een van onze accountmanagers;
- Navigeer vervolgens door de velden van het portaal die u normaal gesproken als medewerker gebruikt.
De rapporten die u tot nu hebt aangeleverd via ons oude klantportaal (actief tot 6 januari 2020) worden regulier verwerkt. Dit betekent dat u een reguliere rapportage ontvangt die u kunt ophalen op ons nieuwe klantportaal.
Problemen met inloggen? Raadpleeg de Technische handleiding IB portaal
Ervaart u problemen met inloggen en kunt u de URL niet benaderen? Dit kan o.a. te maken hebben met uw huidige (foutief ingestelde) browserinstellingen, de verbinding met Gemnet en/-of Diginetwerk, de Firewall van uw organisatie die DNS-aanvragen blokkeert of de Firewall van het Inlichtingenbureau die het subnet nog niet toelaat. Oplossingen van deze problemen worden behandeld in Technische handleiding IB portaal. Deze handleiding kunt u opvragen bij de Servicedesk van het Inlichtingenbureau via servicedesk@inlichtingenbureau.nl. Bij problemen met inloggen adviseren wij u om eerst deze handleiding te raadplegen. Komt u er vervolgens niet uit? Neem dan contact op met onze Servicedesk
Contact
Heeft u naar aanleiding van bovenstaande informatie vragen, of heeft u op en-/of aanmerkingen over de werking van het nieuwe klantportaal? Neem dan contact op met de Servicedesk via 0800 222 11 22 of stuur een e-mail naar servicedesk@inlichtingenbureau.nl. Wij helpen u graag verder.