Vraag subOIN’s voor uw organisatie aan
Voor het autoriseren van gemeenten worden Organisatie-identificatie-nummers (OIN’s) gebruikt. Deze OIN’s garanderen een veilige berichtuitwisseling tussen e-overheidsvoorzieningen die persoonsgegevens uitwisselen. De meeste gemeenten beschikken al over een OIN. Het is voor nu echter noodzakelijk om voor een of meerdere onderdelen binnen uw organisatie subOIN’s aan te vragen.Wilt u weten voor welke organisatieonderdelen subOIN’s aangevraagd moeten worden? Raadpleeg dan het document “Richtlijnen aanvraag (sub)OIN DKD-inlezen”. Dit document is vanwege veiligheidsoverwegingen alleen op aanvraag beschikbaar via onze servicedesk: servicedesk@inlichtingenbureau.nl
Het aanvragen van subOIN’s door uw gemeente is een randvoorwaarde om gegevens uit te kunnen wisselen volgens de richtlijnen van Transactiestandaard 4.0. Zonder subOIN’s is het niet mogelijk om de nieuwe transactiestandaard te implementeren. Hieronder vindt u een werkinstructie voor het aanvragen van een subOIN.
Voor meer informatie over subOIN's en vragen over het formulier kunt u terecht bij Logius.